fredag 5. juli 2013

Hagegleder

Det blir visst litt av og på med blogging :) Men men...
Juni har allerede gått, og vi har så vidt startet på juli. Det er fra nå hagen min eksploderer i blomstring. Jeg synes juni er en måned som er mest grønn, derfor er det så utrolig deilig når de tidlige liljene mine kommer med blomster.


Man kan si hva man vil om oransje, men disse er særdeles etterlengtet da de endelig slår ut for fullt :)
 
Mulig jeg er utålmodig, men jeg synes at sommerblomstene er sene i år også, selv om de ble sådd i god tid. Men det har jo ikke vært noe særlig med sol og varme enda. Det kan kanskje ha noe å si....
 
Men pelargoniene på Pellistrappa mi har begynt å blomstre. Jeg begynte jo å drive de allerede i januar, med håp om å få blomstring om sommeren i stedet for høsten. Og det får jeg :))
 
 
 
Høsten 2011 sådde jeg noen stauder. De fleste ble det ingenting av, men akeleiene spiret! De ble plantet rundt omkring i fjor, og nå i år er det flere som har kommet med blomster. Men de er av samme slaget. Jeg sådde 'Nora Barlow' også, men noen slike blomster har jeg ikke fått. Noen har ikke blomstret i år, så jeg kan jo håpe at det er Nora. Til neste år kanskje.... :)
 
 
 
 
Sibiririsen kom med mange blomster i år. Var litt spent da jeg flyttet den i fjor høst. Men det gjorde visst ingenting :)
 

 
 
Ute på verandaen gror det også, selv om det meste bare er grønt enda. Nå er det i alle fall like før.
 

 Georginen over her ønsket jeg meg i fjor også, men ble for sen. Da jeg endelig kunne unne meg den, var det jo selvfølgelig tomt. Tydeligvis har den vært populær, for i år var det massevis på hagesenteret :) Håper jeg klarer å ta vare på knollen(e) til vinteren.
 
Det merkes at vi ikke har noe store hageprosjekter i år. Jeg er liksom blitt litt 'lat'...det var liksom et par småprosjekter jeg hadde lyst til å gjennomføre, men latskapen har virkelig tatt meg. Det er mye mer dilling og dalling i stedet. Pusle rundt det som allerede er, er mye mer forlokkende enn å begynne med noe nytt. Men...sommeren er ikke slutt enda!

Nå ser jeg fram til sommer og sol....det er meldt ganske så bra fra i dag, men må ærlig innrømme at utenfor vinduet akkurat nå, er det ikke mye som tyder på at solen skal titte fram.

Ønsker alle en fin fredag og en riktig god helg!!
 

1 kommentar:

Unknown sa...

Dill og dall i hagen høres fint ut :) her kom det ei tulle på 17 mai så hagen ser temmelig skranten ut i år :) bloggingen har jeg heller ikke kommet i gang med.... har frø av mørkelilla storkenebb/geranium som jeg lurer på om du vil ha. Satte en plante i fjor som har blitt så flott, hardfør er den også. Tenkte på deg og hagen din når jeg så den kom med masse frø :) klem fra maria