fredag 20. januar 2012

Huff, de skjærene

Idag har jeg kjøpt ny fuglemater. Vi har hatt et ganske så søtt hus hengende, men så viser det seg at skjærene har funnet ut hvordan de velter hele huset slik at all maten havner på bakken. Smarte skjærene! Ja, de er jo ikke bare et par stykker liksom, det er vel minst 10. Sist søndag fyllte jeg huset breddfullt med mat. Mandag morgen var det tomt. Da jeg kom hjem etter jeg hadde kjørt ungene til barnehagen kom jeg midt i skjærefesten. Det flakset ei diger sky av skjære fra bakken under fuglehuset.

Mulig jeg henger huset i rognene lenger unna huset. Så kan de få litt tørre brødsmuler o.l hvis vi har noe. Men det er nå en gang slik da, at det er småfuglene jeg har lyst til å ha i nærheten så jeg kan se på dem.
Vi har hatt bra med trafikk i ungenes hjemmelaga fuglemat. De fyllte hver sin kartong med forskjellig snacks, som rosiner, solsikkefrø, villtfuglblanding, havregryn, og peanøtter (usalta). Så helte jeg over smelta matfett. Det sto kaldt natten over. Så skar jeg ut to store vinduer i kartongen, og stakk en pinne gjennom slik at fuglene hadde noe å sitte på. Sååååå populære!! Nå er de tomme, så jeg har handlet inn, slik at vi kan lage nye i helga :)
Det er fredag, det er frihelg....Herlig!!!!! God Helg!!!!

Ingen kommentarer: