lørdag 9. mars 2013

Det spirer på benken min!

Blodbeger sådde jeg i midten av januar. De ble spiret fram på badegulvet, og siden har de stått under lysrøret over kjøkkenbenken. På søndag priklet jeg dem. Da ble de litt sure, men har kommet seg i løpet av uka.
 
 
 
Jeg klippet fuksiaene mine også, og fikk noen stiklinger.
De har stått på stuegulvet enn så lenge, men skal få plass i et nordvindu imorgen.
 
 
Også sådde jeg de første sommerblomstene;
 
Blå lobelia spiret først.
Sådde lilla og hvit også.....tror de kan flytte til benken imorgen, for idag tidlig hadde det begynt å skje ting i de pottene også :)
 
"Duftpetunia" - har egentlig glemt litt hvordan denne egentlig ser ut. Må sjekke hos Impecta - bare jeg husker det. Men jeg mener å tro at den blir i lilla toner og har små blomster.
 
 
Anisisop - disse frøene fikk jeg av Maria hos Et hageprosjekt
 
Paprika har jeg også sådd og priklet. Men jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å gå med dem. De er så plaget med lus. Jeg sjekker og klemmer lus hver dag, enda er det noen der igjen neste dag. Jaja, noe skal det være. Ingen andre planter som er plaget - enda!
 
 
Imorgen har jeg planer om å så cherrytomater og bifftomater :) Mulig det blir noe mer også, spørs hvor fristet jeg blir. Det er jo rene lykkepillen å så!
 
Håper alle har en deilig lørdagskveld!
Vi har akkurat fått unger i seng, og nå skal jeg ta fram strikkinga - ja, dere leste riktig - strikking :)
Jeg har likså godt startet å strikke meg genser. Er snart ferdig med bakstykket og en arm. Da er det bare resten igjen :)
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

MarJE sa...

Å kor herlig med småspirar. Du er komen godt i gang som har fått så store blodbegera dine. Det er reine lykkepillen desse herlige spirane.
Kos deg med strikkinga di. Gled meg til å sjå den ferdige gensaren din.
God kveld, frå MarJE.

Vivishagerom sa...

Ja, her gror det virkelig.
Jeg må nok prikle blodbeger spirene mine snart også.
Ønsker deg masse lykke til med alle spirene!

Klem Vivi

Mariann sa...

Du har virkelig fått god spiring på frøene dine! Jeg har planer om å så tomater i morgen.
Ha en fortsatt fin helg!

Turid sa...

Herlig :) Tomatene er sådd her, jammen sprer de også, ellers er alt på vent. Minus tjue ute i dag, grøss. Men nå må jeg nok så littegrann til kjenner jeg, det klør i hagefingrene.
Strålende uke til deg.