onsdag 6. juni 2012

Hva blomstrer hos meg disse dagene i begynnelsen av juni?

De hvite løytnantshjertene har såvidt begynt showet sitt.

Saxifraga 'Peter Pan'

Sibirakeleie. Mulig det er feil, men jeg har alltid hørt det navnet på denne.

Fenrikshjertene er i full sving. Den hvite har litt startproblemer. Kan se ut som den ikke er så herdig her hos meg. Den kommer, men det er lite. Mulig jeg flytter den til et bedre og lunere sted.
Syrinen har holdt på ei ukes tid. Busken står alt for langt unna huset, så nå har jeg tatt en haug stiklinger og håper at noen av dem roter seg. Da blir det busker nærmere huset, så vi kan nyte lukten. 

Ellers har jeg notert meg at jeg har veldig lite som blomstrer så tidlig som nå. Jeg har vært altfor opptatt av at jeg skal ha blomstring til august/september og tydligvis satset stort på det :) Men jeg er allerede igang med å planlegge slik at vi skal ha blomster,busker og trær som blomstrer fra tidlig til sent :) Moro med planlegging. Ekstra stas når man må jobbe litt med saken, siden jeg ikke kan ha hva-som-helst i sone 5/6.
Ellers har det regna litt til og fra de siste dagene. Hagen trengte det virkelig, så jeg er bare glad til. Og ved hver ledige stund, er det ut for å stulle og stelle litt.
Idag høstet vi vår første agurk...ungene sloss nesten om hvem som kom først fram til drivhuset for å plukke den. Den smakte himmels! Så mye bedre agurksmak enn på kjøpeagurkene, og så saftig!!!!!

Hageprosjektene står litt på vent. Mye jobbing på mannen, både sent og tidlig. Men litt får jeg da gjort på egenhånd, som å snekre vegg på vedbua. Endelig blir det vegg i front. Ser mye ryddigere ut med en gang. Mangler bare å få laget budøra, og så beise.


Ingen kommentarer: