mandag 16. januar 2012

Frø, frø og mere frø....

haha, ja, det føles sånn. På min vanlige fredagshandling, svippet jeg innom Plantasjen for å "se". De hadde satt opp hylle på hylle med frø, og drev og pakket ut såpotter og annet stæsj. Da jeg kom hjem, hadde jeg jammen fått frøene mine fra Impecta også, og da hadde jeg plutselig veldig mange søte frøposer. Mannen himlet med øya og tenkte nok sitt :) Ja, det kan nok bli en utfordring om et par måneder når alle vinduspostene er overfyllt av små babyplanter, men vi skal nok overleve.
Noe skal jeg så sammen med ungene lenger utpå våren. Jeg driver og planlegger et felt til fargerike, duftende og spiselige vekster i forbindelse med lekehuset. Der skal de få så, plante, vanne og passe på i stor grad selv. De hadde en flekk ifjord også, men jeg skjønte fort at det var altfor lite, for dette var noe de absolutt likte å drive med.
I helgen har vi hatt besøk av feen som på magisk vis får huset mitt til å skinne (les: svigermor) så idag kan jeg unne meg en tur ned i kjeller'n for å så stemor før jeg skal på jobb :)

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer: