onsdag 5. september 2012

Årets overraskelse

Jeg kjøpte to pakker med liljeløk i våres, og prøvde å drive dem i potter. Men det ble ingenting.
Allikevel hadde jeg ikke hjerte til å kaste dem, så jeg gravde de ned i bedet ved garasjen.
For et par uker siden skulle jeg prøve å ta bilde av en av rosene som står der, og måtte flytte på litt greiner og virrvarr, og VIPS! Der fikk jeg øye på den! En stilk med 2 flotte blomster! Det hadde jeg ikke trodd. Da jeg dro opp og tok bort prydtobakken som nesten har kvelt hele bedet i sommer, fant jeg flere stilker (uten blomst), så da er det altså liv i dem!!! Håper de kommer tilbake neste år, for da skal ikke prydtobakken stå der!!! :)
 
 
Ellers sliter jeg litt med å komme inn i god utnyttelse av dagen. Blir litt annerledes oppdeling av dagen etter at jeg fikk skolegutt. I tillegg bestemte 4 åringen seg for at det var tid for å slutte med bleie om natta, så da er det opp på do i tide og utide natta igjennom. For ikke å snakke om sengeskift og pysjskift de få nettene det går galt. Så mye søvn har det heller ikke blitt i det siste. Og nå er hun syk i tillegg.  Jaja, bare en får sove skikkelig igjen, kommer nok dagene til å bli litt bedre tenker jeg :) Vi har normalt ikke noen problemer med soving. Har aldri hatt, så vi er igrunn veldig bortskjemte slik sett :)
 
Egentlig hadde jeg tenkt å ta for meg de sommerblomstene jeg sådde selv i år, og litt erfaringer rundt dem, men det får komme da snuppelure er frisk og på plass i barnehagen igjen.
Enn så lenge ønsker jeg dere en flott dag, og håper flere enn meg har litt velfortjent fint vær! :)


4 kommentarer:

Unknown sa...

He he, må bare flire litt for jeg har også en fireåring og kjenner meg igjen! ellers så oppdaget jeg en gedigen blunder i dag. min mailadresse er ethageprosjekt@yahoo.no -jeg hadde skrevet feil! Send meg ny mail så forsøker vi igjen:)
Klem Maria

MarJE sa...

Deilig overraskelse med liljefunnet...var skikkelig flott. Ja den kjem mok igjen til neste år.
Får håpe veslejenta snart kvikknar til igjen.....går nok fint etterkvart med bleieslutt også. Litt travelt medan det står på.....men gode tider etterpå :))
Ha det godt og god bedring til veslejenta.

Villrose sa...

Je, liljer er noen livskraftige og flotte skapninger!

Mariann sa...

Nydelig lilje! Så bra at den kom med blomstring. Jeg tror nok at den kommer til å glede deg i mange år framover.
Ha en riktig fin helg!