onsdag 13. februar 2013

X-faktor blomsterutgaven 2013 - RØD OG ORANSJE

Så var det tid for de RØDE og ORANSJE. Begge deler finnes som fargeklatter hos meg. De står til og med sammen med rosa! Og det fungerer som bare det!
Men idag vil jeg trekke fram tulipanen som viste seg å være et skikkelig vår-fyrverkeri! Nemlig 'Toronto' (det var i allefall det som sto på posen)
En RØD tulipan
 Derfor ble jeg litt betenkt da knoppen så sånn ut. Den skulle da ikke være mørkrosa?...Eller...?
 
Men så åpnet den seg, og fargene sprutet!!!
 

 
Skal si det lyste opp mot den kjedelige vårjorda og brunt gress!
 


 
Hos meg begynte den å blomstre i slutten av april, og det er tidlig til å være her. Men så velkomment etter en lang vinter. De åpnet seg og viste all sin fargeprakt kun på dager med sol. Da det var grått i været sto de lukket.
Jeg måtte flytte løkene i høst, og de var like friske og fine som da jeg plantet dem første gang. De hadde til og med dannet små sideløker.
Jeg HÅPER at de kommer igjen i år, på sitt nye og permanente sted, for dette fyrverkeriet vil jeg gjerne ha i reprise hver vår!
 
 
 
Hvis du vil se flere røde eller oransje herligheter, eller kanskje du har din egen som du vil vise fram, trykk på bildet under.
 


 


8 kommentarer:

Marit sa...

Den var jo rene kamelonen! En skulle ikke tro at den ble oransje...

Lykke til!

Aud sa...

Herlig med en skikkelig farveklatt på våren. Artig at man blir så lurt av farven på knoppen.
Lykke til i X faktor:-)

Mariann sa...

Nydelig tulipan! Det er veldig velkomment med tidlig blomstring etter en lang vinter.
Lykke til!

Ingvill Mydland sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Vivishagerom sa...

Virkelig en flott tulipan! Jeg nyter alle bilder av tulipaner, for i hagen min vil de ikke bo.

Ønsker deg lykke til! Klem

Jannibele sa...

Ja, det var litt av et fargeskifte fra knopp til blomst. Nydelig tulipan med høy x-faktor. Lykke til i konkurransen.

MarJE sa...

Det var ein skikkelig vår oppkvikkar. Kjempefin kandidat og av slike bilder kjem virkelig vårlengten.
Lykke til!!

Mandelhjärta sa...

For en herlig og fargesprakende tulipan! Lykke til i konkurransen! :)