mandag 20. mai 2013

Det skjer så mye...

...at jeg glemmer helt å blogge. Jeg har heller ikke vært spesielt ivrig med kameraet på en stund. Men fra nå kommer det vel til å henge rundt halsen min resten av sommeren! Det skjer så mye, og det skjer så fort. Jeg blir helt ellevill, og hopper opp og ned. Ungene står og ser rart på meg en liten stund, men blir gjerne med og hopper da de skjønner at mamma gjør det fordi hun er så glad :) Blir nok en ny generasjon hagegale ;)

Takket være den deilige varmen vi hadde 17. og 18.mai ble det fort grønt utpå dagen den 18. Så utrolig deilig at det blir grønt igjen!
 
Primulan som jeg hentet i mamma sitt staudebed i fjor er så frodig og fin! Jeg har plantet fire slike tuer bakerst i halvmånen ved terrassen, og så langt blir det akkurat som jeg hadde tenkt. Den blomstrer og lyser opp mens sommerstaudene enda er små.
 
Auriklen er så søt! Alle tuene blomstrer og trives. Enda så jeg at jeg hadde et par i ventebedet. Sikkert blitt igjen litt røtter da jeg flyttet disse :)
 
 
Jeg har plantet en del i krukker og kar de siste dagene. Her hos meg er det stort sett ingen "Kjære mor" for sommerblomstene jeg sår. Jeg bruker ikke mye tid og energi på å herde planter. De får vær så god klare seg, og det gjør de også. Bestandig.
 
I dag har vi plantet tuntre. Etter to vintre med lesing og søking på trær, fallt valget på et Prydeple. Jeg håper valget er riktig. Mer om det om noen dager :)

3 kommentarer:

Anne Kari sa...

Prydeple blir fint! :)Det har jeg lyst på selv, som tuntre, siden det ikke blir så stort. Legger meg til som følger, og gleder meg til å se resultatet.

Turid sa...

Nydelige dager har vi hatt :) Prydeple blir fint, har to av typen Dolgo her, H-6 og klarer seg fint. Nydelige røde epler på høsten.

Unknown sa...

Så fine bilder.
Nå skjer det masse i hagen, heldigvis.

Er redd mitt tuntre, et lønnetre, har tatt kvelden (for å si det pent) av den tøffe vinteren. Prydeple er et av trærne som blir vurdert for å erstatte det. Håper fremdeles at det bare er litt sen med å komme i gang, men...

Lykke til med hagen og ha en flott dag!!