torsdag 8. mars 2012

Endelig er kameraet mitt hjemme igjen

Etter to uker på Elkjøp's serviceverksted. Så godt som nytt, med ny linse. Det var nesten 1 år gammelt, og er et supert kamera. Plutselig ved juletider var displayet bak bare fargestriper, bildene vi tok ble like det vi så på skjermen, og filmene vi tok opp var lilla. Men så glemte vi det litt, for jeg har jo speilrefleksen. Men da jeg skulle begynne å ta bilder av spirer og sånne ting kom jeg på at det er jo mye enklere med det rååååsa kameraet. Så da bar det avgårde til Elkjøp, og det var jo en garantisak, så det var ikke noe  problem. Godt å ha fått ordnet det.
Månedsjordbærspirer. Disse vokser saaaaaaaaaaaakte. Foreløpig er det 6 større spirer og 2 ganske ferske. De har spirt etter at jeg tok av plasten, så kanskje flere spirer etterhvert.
6 av 10 cherrytomat planter som jeg har priklet idag.

Også fikk den største pellisen min endelig ny potte og ny jord! Imorgen skal barna få ny jord :)

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Kamera må man ha vet du, og det var bra at du har fått tilbake ditt!

Kjempe flotte spirer du har, og man får virkelig prøvd tålmodigheten sin når det gjelder spirer.

Ønsker deg en fin fredag. Klem

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Gode billeder.
Jeg er ikke begyndt på at så endnu, men går nok i gang her sidst på ugen.
Tak for kigget.