tirsdag 13. mars 2012

Hjelp - det er vår

Det har vært travelt noen dager, og det har det tydeligvis vært for våren også. Synes ikke det er mange dagene siden jeg slo meg til ro med at plantene langs veggen fortsatt var godt tildekket med snø, og idag kom jeg ut til dette
Jeg må innrømme at jeg blir litt nervøs, men bortsett fra klematisen så er det bare skikkelig hardføre stauder som tåler en støyt. Jeg klarer ikke helt å sette meg i vårmodus enda, selv om naturen tydeligvis er det. Jeg ser for meg at det fortsatt kan komme et snølass (ikke så ille) og at det enda kan bli temperaturer ned i 10 minus eller enda laver. Det er da bare midt i mars.
Auriklene blomstrer vel snart......jaja.
Var lett å dra bort overvintret ugras idag da :) Luking midt i mars......
Dette er forøvrig et bed i husveggen som skal bort. Det nytter ikke å ha noe som helst i bedet her for det er altfor tørt. Det står sol her hele dagen. Hvis jeg vanner til krampa tar meg, kanskje, men det har jeg ikke anledning til. Så her står foreløpig stauder som skal andre steder i hagen. Bedet skal bort, og vi skal lage en slags sitteplass her som vi kan gå ned til fra verandaen vi skal bygge.

Klatrerosene har jeg dekket til, så de ikke skal bli fristet til å begynne å vokse mens de enda står med snø og tele rundt røttene. Ser jeg må snurre rundt mer, jammen har det minka på snøen de siste dagene.

Staudene jeg sådde i høst står i skygge hele dagen, enda har mange av dem tint fram. Utrolig hvor varmt det er i lufta.

Uansett, jeg satser på at naturen vet hva den driver med, så det går vel helst bra med det som titter opp av jorden allerede. Det er iallefall deilig å tenke på at det skal være sol og varmt resten av uka! Lurer på om det er igen snø til påske...

2 kommentarer:

Aud sa...

Ja, det ser ut som våre kommer tidlig i år. Sola kan ta hardt på enkelte planter, men man får bare kose seg, og så får det bli som det blir med hagen :-)

Unknown sa...

Takk for koselig kommentar hos meg, jeg legger meg til som følger og gleder meg til oppdateringer på vårens fremgang :) God helg!