torsdag 29. mars 2012

Væromslag

Det er ganske tydelig det er noe annet vær på vei. De to siste dagene har vært sure. Det har vært regn/sluddbyger, og sol om hverandre.
Jeg har laget et "telt" av fiberduk over tulipanspirene mine, siden det er spådd mange minusgrader fra imorgen.
Ellers har jeg fått klippet og ryddet opp i Skjermledved hekken. Den fulgte med eiendommen da vi kjøpte. Jeg er ikke spesielt begeistret for måten den vokser på, men den er tett og fin om sommeren, vokser fort og er hardfør mot salt og dritt som brøytebilene velter over den vinterstid. Veldig greit å få klippet den så tidlig da det var veldig lett å se hva som måtte vekk og hvilke skuddanlegg som pekte opp. Da slipper vi kanskje slike lange rare krøllete greiner som vikler seg inn i flere busker bortover.

Ellers har jeg observert og fotografert både Pilfink og Bokfink hos oss. Bokfinken hadde med seg hele slekta og hadde virkelig god tid på matfatet.
Og så ser jeg at jeg ikke har overført bildene, så da får de komme imorgen. Akkurat nå orker jeg ikke. Har vært så utrolig trøtt hele uka etter at vi gikk inn i sommertid.


Ingen kommentarer: