tirsdag 22. mai 2012

Det eksploderer i hagen

Etter en veldig hektisk periode, har jeg nå noen dager til å nyyyyyyte. Og for en gangs skyld er det faktisk strålende vær å nyte samtidig. Herlig! Jeg har registrert at det har skjedd en hel del i hagen, så idag tidlig tok jeg meg en runde.

Torontotulipanene synger på siste værset,men de har jammen stått lenge.


Påskeliljer (er det tet-a-tet de heter, de man kjøper i potte om våren?)står i full blomst. Jeg må vel bare innse at her er det ikke noe som heter vårblomstring. Her står alt i blomst omtrent samtidig.

Kjempevalmuene er sprekkeferdige.


Denne aner jeg ikke hva heter. Men den kommer med masse små oransje blomster.



Inne i drivhuset står det en Pelargonium i blomst. Men jeg vet ikke hvilken det er, siden mange av stiklingene jeg satte ifjor var fra planter som holdt på å tørke bort, men hvor skuddene var livskraftige nok til å slå rot og bli en ny plante. Det er flere jeg går og venter på. Spennende.

Tror vi får nok agurk i år :))) Jeg har fire agurkplanter, og alle har enorme mengder med slike små agurker. Dette er den største, omtrent 10 cm lang.

Imorgen har jeg store planer om å få plantet sommerblomster i både kar og i bed. Javisst er det fare for en frostnatt til, men ikke i aller nærmeste framtid, derfor tar jeg sjansen. Jeg har gjort det før, og det går alltid bra. Kan ikke være noen pingler de som skal bo hos meg...hehe. Neida, de fleste sommerblomstene har stått ute i opptil 3 uker nå, i et uoppvarmet drivhus, og overlevd frostnettene som var. Nå har de stått ute under åpen himmel i 3 døgn, så nå får de værsågod klare seg!

Gleder meg til imorgen!
Ha en fin dag du også :)



Ingen kommentarer: