torsdag 24. mai 2012

Lykke

Lykke er å ha så mange selvsådde sommerblomster at man bare kan fråtse da man planter i potter og kar. En deilig følelse! Jeg planter litt, sitter litt, er mamma litt, og bare nyter at det er sommer. På slike dager spiser vi ikke middag til vanlig middagstid, da spiser vi heller noe lett, og venter med middagen til kveldsmaten da det er blitt litt kjøligere. Og det blir gjerne grilling.
Idag, som igår, har jeg plantet litt. Det går litt sakte pga varmen - en blir liksom litt tiltaksløs da man blir het nok :)
Igår måtte jeg en liten tur til by'n for å handle litt mat, og på turen kom jeg på at jeg skulle stikke bortom Plantasjen. Og takk og lov for det!


De solgte Rhododendron til 30% avslag I den ene kassen vi har snekra, skal jeg nemlig ha 2 stk av 'Nova Zembla' Jeg bare elsker den!!! Vi hadde et eksemplar i borettslag hagen vår, og siden har jeg ønsket meg en sånn her også, men aldri visst helt hvor jeg skulle gjøre av den. Men denne kassa ble til med tanke på nettopp Rhododendron. Uansett, det var jammen ikke mange 'Nova Zembla'r igjen, men jeg fikk da mine to, og er superlykkelig for det :) Nå skal jeg bare grave opp og rense en staude som står et annet sted på tomta her, som jeg har lest skal passe utmerket til å vokse under og sammen med Rhododendron. Den blir bunndekkende, navn får jeg komme tilbake til senere. Også skal jeg fylle på med bark.



Oppi her er det hengelobelia, en i hvit, en i lilla og en i blått. Tror det blir stilig da jeg får hengt de litt i forskjellige høyder oppe ved terrassen (som blir bygd om ikke mange ukene - gleder meg villt!)

Da får jeg ordne litt mat til min kjære som snart kommer syklende hjem fra jobb- sprekingen!

God torsdagsettermiddag!




Ingen kommentarer: