søndag 18. mars 2012

En fin søndag

Dagen begynte veldig grå og tåkete, men nå skinner sola fra en klar blå himmel. Feberfrøkna er frisk, så nå sykles det for fullt ute.

Igår lånte mannen seg en motorsag, og fikk sagd ned to rogner som vi begynte å snakke om ifjor at kanskje hadde vært lurt å fjerne for å få inn litt mer lys i akkurat den delen av hagen.
Så igår fallt de boms i bakken og jeg er veldig fornøyd. Ser også at det blir veldig riktig i forhold til drivhuset.

Og mens jeg først var ute måtte jeg jo kikke litt rundt å ble nærmest sjokkert da jeg så under granbaret mitt i solveggen, for der tittet det opp masse tulipanspirer. Det er  da ikke mer enn noen dager siden jeg sjekket sist.
Baret ble lagt sirlig på plass igjen, prøvde bare å få det litt luftigere. Jeg tar ikke sjansen på at spirene skal gå i den sikre frostdøden.
Jeg tror ikke vi har igjen stort med snø til påske i år (som ifjor, bortsett fra at da var påsken enda noen uker senere) for den smelter i racerfart, som sønnen min sier. Nede i sentrum er det snart helt bart alle steder. Her oppe hos oss er det litt mer igjen, men den blir ikke gammel ser det ut til.

Nå skal jeg ut å nyte solen :) Ha en fin dag!


Ingen kommentarer: