fredag 11. mai 2012

Det kryr av fugler

Onsdag kveld måtte jeg rett og slett bare liste meg ut med kamera og sette meg pent og pyntelig på en stol, og fotografere fugler. Det KRYDDE av små søte fjærkledde venner. Mest var det av grønnsisik. Jeg tror jeg aldri har sett så mange av en type på en gang. Dompapparet mitt har nok kommet for å bli i sommer (håper de blir til vinter'n også), et par jeg TROR jeg har identifisert som bjørkefink, og en pilfink hunn og bokfink hunn (?). Jeg synes det er så utrolig vanskelig med de hunnene, men det kommer seg vel etterhvert. Siden jeg kom så tett på er jeg overrasket over hvor stor dompapen er. Har jo stort sett sett dem på litt avstand, og har igrunn ikke tenkt over størrelsen på dem. Før nå :)










Igår observerte jeg flere forskjellige, men hadde ikke anledning til å se nærmere på de. Så lenge jeg mater, er det vel sjanse for at de dukker opp igjen :)

Ingen kommentarer: