tirsdag 29. mai 2012

Rhododendron

En knopp på hver av Nova Zembla har åpnet seg - kanskje kommer flere, men siden den er helt fersk har jeg ingen forventninger. Jeg er bare glad for at jeg får nyte synet bare littegrann. Jeg elsker fargen og kontrasten med de mørke prikkene, og støvbærerne som ser ut som sølv mot det rosa.


Scarlet Wonder plantet jeg ifjor, og på den er det flere knopper som er iferd med å åpne seg. Ved siden av står en hvit løytnantshjerte, som snart også blomstrer. Det kommer til å bli et vakkert par etterhvert som de får etablert seg og vokst.
Jeg forer Rhododendron med kaffegrut jevnt og trutt gjennom sommeren. Dette skal visst være skikkelig snadder for dem.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelige! Jeg har planer om å skaffe meg flere rododendron, men tror ikke det blir før til høsten- men gosj så fine de er:) Ha en fin kveld!

Vivishagerom sa...

Kjempe flott blomstring! Herlig med disse som blomstrer før de andre i hagen!

Ønsker deg en fin kveld. Klem