mandag 20. februar 2012

Det begynner å bli så tidlig lyst

at det snart ikke nytter lenger å si til ungene om de våkner 5.30 at de må sove mer for det er "midt på natta enda" En time senere er det nemlig såpass lyst at det synes rundt vinduene, og det har min sønn fått med seg. Men det er heldigvis bare i overgangen fra stupmørke til lysere morgener. Da de blir vant til at det er lyst hele tiden, sover de som normalt igjen.

Igår var det varmt og deilig, og jeg skulle egentlig måkke snø etter lørdagens snøfall, men den var så tung og fæl at jeg måtte gi opp.

Stemorsplantene vokser, og de kommer nok ut rundt påsketider tror jeg. Da er det nok såpass at de vil trives bedre ute enn inne.
Også venter jeg utålmodig på at chili og jalapeño skal spire. Pluss at jeg også har sådd tomat, paprika og rød månedsjordbær som jeg også venter spent på. Nå framover blir det vel litt såing hver uke tenker jeg. Har litt sommerblomster som skal sås også :) Heldigvis er det sånn at de fleste sommerblomstene kan sås rett ut....Jeg var litt bekymret for om alle skulle sås inne. Men da jeg laget meg ny frøboks og satte frøposene etter såmåned, viste det seg at de fleste kan sås ute til våren. Noen i løpet av mars, men ikke verre enn at vi kan leve med småplanter i vinduskarmen ei stund. Håper alle får en fin uke!

Ingen kommentarer: