mandag 16. april 2012

Litt shopping på Hagemessa

Idag er det litt-forskjellig-vær hos meg. Snø, sludd, hagl, regn, sol, men KALDT. Bare 2 plussgrader, uansett, og en sur trekk. Passer bra å ta en raid i klesskapene til ungene. Det er mye som har blitt for lite i løpet av vinter'n.

Mens jeg tar en liten pause, kan jeg jo vise dere hva som ble med hjem til meg :)
Egentlig ikke så veldig mye. Jeg kunne godt tenkt meg masse forskjellige Pelargonier og Fuksiaer, men erfaringen min er at jeg sliter med overvintring av disse,så da blir det de "kjedelige" slagene da.


Marihønehus og denne kule værstasjonen kjøpte jeg hos I Gros Hage
Litt humor må man ha i hagen. Håper forøvrig at snoren aldri blir borte... :)
Marihønehuset skal settes på staur innunder en busk. Jeg har to potensielle plasser som vi får se litt mere på bare det blir så det går an å få spettet gjennom jorda.


Litt planter fra Hagemo
En Blodbeger (siden min avgikk med døden for ikke lenge siden), en hvit fyllt Pelargonium (Kronprinsesse Mary), en Lavendel og en Fuksia (Torville and Dean)

Denne keramikkpotta kjøpte jeg hos Plantasjen til Lavendelen.  Der kjøpte jeg også to New Dawn klatreroser til 60,- pr stk.

Hos BoGrønt Rom kjøpte jeg en Viticella Klematis som jeg hadde sett meg ut på forhånd. Den står ute, og ser igrunn ganske kjedelig ut enda....det var en dame som handlet der samtidig som meg og hun spurte betjeningen "Er du sikker på at denne lever altså, den ser jo så brun og vissen ut...."
Ja, hva skal man tro så tidllig på året. Det er ikke lett å se for seg hvordan det (forhåpentligvis) blir etterhvert. Kjøpte også en boks benmel hos dem.

Mannen kjøpte seg to bøker, en om fuglekasser og en om dammer.

Nå får jeg gå tilbake til klesskapene!!! Igår fikk jeg priklet masse.....men mer om det senere :)
Ha en flott dag!!


1 kommentar:

Vivishagerom sa...

Det var mye lekkert på messa! Jeg likte veldig godt løktorget, for det var veldig enkelt å bli gal :)
Kjempe flotte ting du kjøpte med deg.
Ønsker deg en fin kveld.